Expert in plezier!

 
_MG_7115.jpg

IN10 project

Rotterdampas

Voor Rotterdampas was ik vanuit IN10 creatief eindverantwoordelijk voor de herpositionering in 2014. We ontwikkelden een vernieuwde merkidentiteit, campagne, content en social strategy voor de leukste kortingspas van Rotterdam en omstreken.

Met de Rotterdampas kun je een heel jaar gratis of met korting leuke dingen doen. Elk jaar biedt Rotterdampas meer dan 750 speciale acties; zo kun je voor een prikkie naar Diergaarde Blijdorp en Plaswijckpark, kun je leren buikdansen, circusartiest worden of poëzie leren schrijven. Je kunt gratis naar museum, zwembad en naar de film.

De plezierexpert

IN10 bouwde de sterke basis uit en scherpte de positionering aan. Plezier beleven, plannen, herinneren, delen: alles draait bij Rotterdampas om plezier en het aanzetten tot en bereikbaar maken van plezier. De rol van Rotterdampas hierin is ‘plezier-expert’: een vrolijke motivator en inspirator die iedereen in Rotterdam e.o. samen betaalbare leuke dingen wil laten doen om zo meer uit het leven te halen. Met een toon en uitstraling die prikkelt en uitnodigt en vrolijk en origineel is.

 
 
 

Verlengjepas_MG_7203.jpg
 
Rdampas_A2.jpg
RD_PAS_A2_Student_06.jpg
RD_PAS_A2_Pensionada_04_RGB.jpg
 

 

verzameling.png
 
Rdampas_A0S_zomer_01-3.png
Rdampas_A0S_zomer_01-2.png
Rdampas_A0S_zomer_01-1.png
 

10697365_895970273776399_4891894211759728339_o.jpg
 
RP_customermedia.png
 

#rotterdampas

 

Mijn rol (@IN10)

  • Creatief en strategisch eindverantwoordelijk vanuit IN10

  • Herpositionering en vertaling naar identiteit in beeld, taal en gedrag

  • Corporate visuele identiteit in samenwerking met Das Buro

  • Campagne identiteit in samenwerking met Makii

  • Content strategie en social strategy; aansturing uitvoering van beiden

  • Ontwikkeling, naamgeving en contentformule nieuwe magazines

  • Digitale transitie; voorbereiding nieuwe site

  • Campagneconcept en uitvoer diverse campagnes

resultaten

  • De Rotterdampas verkoopt nog steeds elk jaar meer passen (187.000 verkochte passen in 2017)

  • De Rotterdampas wordt ieder jaar intensiever gebruikt door de pashouders (415.000 bezoeken in 2017)

  • De nieuwe content en social strategy leverde in 2014 een groei van bijna 25.000 Facebook volgers op

  • De nieuwe content en social strategy leverde in 2014 een groei van 1500 zeer betrokken Facebook groepsleden op

 

screenshot-5d26f0b0-0a73-11e8-819f-ad2aa6bb7c7a_readyscr_1024.jpg

onderdeel Rotterdampas

Jeugd vakantiepaspoort

Onderdeel van de herpositionering van de Rotterdampas was ook de herpositionering van het Jeugd Vakantiepaspoort. Met het paspoortje kunnen Rotterdamse kinderen in de zomervakantie door hun stad reizen en 150 leuke plekken en activiteiten ontdekken die ze gratis of met korting mogen bezoeken of doen. Omdat Rotterdampas vindt dat kinderen recht hebben op een leuke vakantie, ook al is het gezin minder draagkrachtig. Het paspoort wordt elk jaar via de scholen aan 80.000 kinderen uitgereikt net voor de zomervakantie.

Met het IN10 team ontwikkelden we een nieuwe identiteit, die beter dan voorheen aansloot op de Rotterdampas identiteit, content- en socialstrategie, platform en campagne.

 
 
 

 

upload-1de6c880-c46e-11e7-851a-27836b46a335.png
 
3samen1.jpg
3samen2.jpg
 
Nicole weet alles van branding en marketing, maar kan dat als geen ander omzetten in prachtig onderscheidend beeld. Smaakvolle branding, intelligent en met humor. En dat heeft aantoonbaar bijgedragen tot het succes van Rotterdampas.
— Annemieke van Wegen - Delhaas, voormalig hoofd marketing en communicatie Rotterdampas