
IN10 project
Markthal
De Markthal in Rotterdam is de eerste overdekte marktvloer van Nederland. Goed eten en uniek wonen komen samen in Rotterdams nieuwste icoon: de spectaculaire boog met het grootste kunstwerk van Europa. Op 1 oktober 2014 werd de Markthal geopend door Hare Majesteit Koningin Máxima.
Hart voor goed eten
IN10 ontwikkelde na het winnen van de pitch samen met (retail)eigenaar Corio de merkidentiteit met als positionering ‘hart voor goed eten’, openingscampagne, diverse merkactivaties en de social strategy. Ik was creatief eindverantwoordelijk. Na 3 weken werd de miljoenste bezoeker ontvangen en na de eerste 4 maanden stond de teller reeds op 3 miljoen bezoekers.
Fotografie header Ossip van Duivenbode
Openingscampagne
Van ansjovis, een avondje uit en andijvie, tot zuurdesem, zwaardvis en zoute drop. Van pinxtos, pastabord en pompoen tot kookles, kokkels en keftés. En alles daartussen in. Volledig van A tot Z en voor ieder wat wils. De Markthal bied je alles op het gebied van goed eten, elke dag weer. Het krijtlettertype en de pay-off werden getekend door Daniël Markides.
Ondernemersportretten
Alle ondernemers in de Markthal werden geportretteerd aan voorgesteld aan Rotterdam in diverse media. Fotografie door Willem de Kam.
Goed Eten portretten
Ook onderdeel van de contentstrategie waren de ‘Goed Eten’- portretten. Rotterdammers op straat en Rotterdamse smaakmakers zoals Lux chef Milan Gataric, Marnix Benschop, bekend van Matroos en het Meisje en de Suicide Club, en Valerie Kuster van Op het Dak vertelden wat voor hen goed eten is. Fotografie door Sophia van den Hoek.