Merkstrateeg & creative director

 
HEADER_achtergrond.png
 

Over ons

SNBRG & son is Nicole Sanberg + 👦🏻

De achternaam kreeg ik van mijn vader, een eigenheimer van het zuiverste soort. En de zoon, die is nog nieuwsgieriger dan ik. Plus alle fantastische eigenschappen die alle zesjarigen bezitten. En ik benijd.

Zelf ben ik een Twentse Rotterdammer. Dus een ‘Over’-pagina is niet perse een favoriet onderdeel. Liever steek ik de handen uit de mouwen, na uiteraard eerst de kat uit de boom gekeken te hebben (…)

En dan?

Dan help ik het liefste bedrijven, organisaties en start-ups vooruit. Door ze eigenheid, herkenbaarheid en betekenis te geven. Ontworpen vanuit empathie en met een eigenheid die je van verre ziet. Onweerstaanbaar design, verrassende daden. Bewijs je merkverhaal maar door verrassende services en slimme producten waar mensen blij van worden.

Startpunt is altijd het merkverhaal

–Of noem het purpose, het hoger doel. Maar zonder te zweven.
Ik begeleid bedrijven, organisaties en start-ups bij het verwoorden en verbeelden van hun merkverhaal. En dit te vertalen en vooral: waar te maken. Want een geloofwaardig merkverhaal dat écht waargemaakt wordt, geeft je de eigenheid waarmee je bedrijf een plek in het hoofd en hart van mensen verovert.

Eerder was ik onder andere creatief directeur bij creative digital agency IN10 en manager marketing en communicatie bij Theater Rotterdam. Met SNBRG & son kies ik ervoor om met focus en aandacht te werken aan meer impact. Geen overhead of ingewikkelde processen, maar flexibel in een kleine setting, met een groot netwerk. En dicht op de opdrachtgever.

Strategisch inzicht mix ik met inlevingsvermogen, intuïtie en creativiteit. Gecombineerd met mijn achtergrond in en liefde voor digital en design werk ik graag aan onderscheidende oplossingen.

En de zoon?

Die is nooit bang om nóg een keer te vragen ‘maar waarom dan?’

 
 
 
 

IN10, Creative digital agency

Bij creative digital agency IN10 was ik als MT-lid verantwoordelijk voor de creatieve output van het bureau. IN10 ontwikkelt digitale services en platformen en betekenisvolle communicatie. Ik werkte voor opdrachtgevers als International Film Festival Rotterdam, Markthal, Diergaarde Blijdorp, Letterkundig Museum / Kinderboeken Museum, Centraal Museum, FoMu Antwerpen, Sizz, Port of Rotterdam, Robeco, Danone, Groupe Bel, Sportlife en Unilever.

 

Theater Rotterdam

Bij Theater Rotterdam was ik verantwoordelijk voor het vormgeven van de fusie op het gebied van marketing en communicatie. Theater Rotterdam is in 2017 ontstaan uit de fusie van Ro Theater, Rotterdamse Schouwburg en Productiehuis Rotterdam. Met directie en MT werd een nieuwe positionering opgesteld die werd uitgevoerd in een identiteit in beeld, taal, gedrag en propositie. Ik richtte de nieuwe marcom-afdeling in met meer aandacht voor digital en content en ontwikkelde de visuele identiteit met Vruchtvlees. Ook werd een nieuwe digitale infrastructuur opgezet, waaronder één online en social platform, een zakelijke site voor development & events en een innovatief livestreamconcept TR Live. De visuele identiteit ontwikkeld door Vruchtvlees won twee European Design Awards en een Red Dot Design Award.

 
 
Nicole weet alles van branding en marketing, maar kan dat als geen ander omzetten in prachtig onderscheidend beeld. Smaakvolle branding, intelligent en met humor. En dat heeft aantoonbaar bijgedragen tot het succes van Rotterdampas en De Sleutel van Rotterdam.
— Annemieke van Wegen - Delhaas, communicatiestrateeg Gemeente Rotterdam
 
Nicole is a keen, smart and bright woman who specializes in marketing and media campaigns. She developed an opening campaign for Theatre Rotterdam, the largest theatre company in the country. She is a nice and very commited person. I do recommend her.
— Melle Daamen, executive director, consultant on cultural policy matters
 
Ze weet de essentie van merken te vinden uit vele meningen en deze te destilleren tot enkele woorden. Daarbij kan ze als geen ander designers briefen aansturen om dit op een uitmuntende manier vorm te (laten) geven. Nicole is scherp, intelligent, heeft mensen- en merkenkennis, en is bovenal ook vriendelijk, grappig en ontzettend fijn om mee te werken.
— Irma Benliyan, Hoofd marketing at Gemeentemuseum Den Haag
 
roze_vlak.gif