Dienend of profilerend maar altijd herkenbaar

Hoe het theater vanuit deze verschillende functies kon gaan communiceren was voor de organisatie nog lastig voor te stellen. Daartoe ontwikkelden we een heldere merkarchitectuur, waarbij het merk zich zowel dienend als sterk profilerend kan opstellen, zodat de theatermaker, programmering of voorstelling haar kracht staat. Maar de herkenbaarheid van het geheel gaat, zeker in de eerste fase, boven alles. Het monogram, de kleuren, typografie, maar ook de tone-of-voice worden daarom zeer consistent en scherp ingezet.

Positionering

De positionering die we voor ogen hadden is ontstaan uit het gegeven dat theater, en Theater Rotterdam in het bijzonder, je kan aanzetten. Tot nieuwsgierigheid, tot gesprek, tot botsen, tot denken, tot actie, tot ideeën. Maar daarvoor moet je wel jezelf op het spel durven zetten. Door inhoud, actualiteit en radicale verbeeldingskracht kan TR iets teweeg brengen. In je hoofd, in je hart en in je stad.

design door Vruchtvlees

Digital design bureau Vruchtvlees slaagde erin om deze mentaliteit te vertalen naar een stijl met een sterke zeggingskracht en duidelijke signatuur; ongepolijst, anders en internationaal. De meningen over de stijl zijn verdeeld. Je vindt het niks of je vindt het te gek, maar het laat zeker niet onberoerd. En laat dat nu precies zijn waar TR voor gaat. 

 
 
Persbeelden_VV-05.jpg