Expertise

Ik werk als creatief strateeg, creative/art director en designmanager. Mijn specialisme ligt in het (door)ontwikkelen van merken en doe dit met een scherp oog voor design, innovatie en service.

Een merk wordt gevormd door een optelsom van associaties rondom een organisatie of een product. Of een persoon. Die associaties ontstaan en worden gevormd door ervaring, kennis, beelden en verhalen. Dus is de hamvraag: hoe stuur je de associaties rondom jouw merk? Allereerst door het vinden van het unieke verhaal (noem het purpose) van jouw organisatie of product. Ten tweede door samen te bepalen hoe je geloofwaardig en onderscheidend inhoud en vorm geeft aan dit verhaal en ten slotte door je verhaal voortdurend waar te maken en te bewijzen.

 
 

1. Positionering vaststellen

Wat vertel je aan wie? Ofwel: wie ben je, wat is je omgeving en welke betekenis zou je willen hebben? Samen komen we tot een onderscheidend, sterk merkverhaal (noem het purpose) en bepalen we voor wie je van welke betekenis wil zijn. Bestaande verhalen kunnen aangescherpt of verdiept worden.
> Merkdocument / merkverhaal / merkwaarden / stakeholdersinzichten / concurrentenanalyse

 

2. Positionering strategie

 

Hoe ga je je verhaal efficiënt en effectief overbrengen? Wat is er voor nodig om je merkverhaal over te brengen, voelbaar en waar te maken? De insteek in human-centred zodat jouw klanten jouw verhaal daadwerkelijk ervaren en zich ertoe aangetrokken voelen.
> Optimalisatie klantreis en klantervaring / communicatieplan / identiteitimplementatieplan.

 

3. Positionering waarmaken

 

Hoe zorg je voor consistentie in het overbrengen van je verhaal zodat je daadwerkelijk de associaties rondom jouw merk richting geeft? Zowel intern als extern gaan of zijn er mensen aan de slag met je identiteit; hoe geef je iedereen ruimte en inspireer je, maar waarborg je ook consistentie?
> Selectie creatief bureau / vaststellen briefing / coaching creatieve teams / internal branding